Att registrera ett nytt konto kan ske på lite olika sätt
Det är viktigt att du vet eller först tar reda på om din skola eller kommun loggar in med en gemensam lösning som t.ex. Skolfederation, Skolon eller om ni brukar logga med ert Google eller Office365-konto på de webbsidor och tjänster skolan använder eller om något speciellt gäller för sliplay.se. Det går också bra att registrera ett konto manuellt där du anger e-postadress+lösenord för att logga in.
När du vet vilket sätt din skola ska registrera konto är du redo att gå vidare.
Om du blev tvungen att ange dina uppgifter manuellt
Många gånger är det möjligt att automatisera inloggningen så att du inte behöver skriva in dina uppgifter om skola, m.m. En annan fördel är att du kan komma igång direkt utan att någon ska behöva godkänna ditt konto. Tipsa din IT-administratör i skolan/kommunen om den här hjälpsidan och att det finns en speciell avdelning för administratörer.
Är din e-postadress redan upptagen?
Om du får ett felmeddelande att din e-postadress redan används så är det för att du redan har ett konto med den e-postadressen. Använd funktionen Glömt ditt lösenord? om du inte minns ditt lösenord.